Wat is gamification?
Hoe ziet gamification in recruitment eruit?
“Recruiters willen zo vroeg en zo goed als mogelijk in het aannameproces weten binnen welk profiel een kandidaat past. Brunel zet Gamification in om meer dan 100 persoonskenmerken van kandidaten te meten. Denk hierbij aan cognitie, emotie, sociale cohesie, vaardigheden, gedrag, carrière en gezondheid (= emotioneel welzijn). Dit omvat spellen en vragen. Hoe je het spel speelt zegt iets over je persoonlijkheid en gedrag. Door de inzet van Gamification in ons aannameproces halen we dit soort zaken beter en eerder naar voren en voeren we daar het gesprek over. Overigens zonder hier meteen een waardenoordeel aan te hangen.”Wanneer zet je games in als tool?
“Wij zetten het op dit moment in binnen Insurance & Banking en ook binnen IT heeft een grote bank aangegeven gebruik te willen maken van onze tooling. Na de telefonische pre-screening en ter voorbereiding op het kennismakingsgesprek sturen we het assessment toe. De uitkomsten hiervan worden gebenchmarkt aan onze best presterende medewerkers. Maar we zetten het ook in voor onze huidige medewerkers die al bij ons in dienst zijn. We kunnen hun ontwikkeling volgen in de tijd doordat ze periodiek assessments maken. Op die manier kunnen we ook objectief meten of trainingen daadwerkelijk leiden tot de beoogde ontwikkeling van een specifieke skill en bijsturen waar nodig.”