3 tips voor bodaanpassingen in Google Ads

Spijtig maar waar: veel AdWords-campagnes presteren verre van optimaal. Zonde, want daardoor lopen veel bedrijven onnodig klanten mis. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw campagne beter presteert? Door bodaanpassingen in te stellen. Deze zorgen ervoor dat campagnes meer opleveren voor minder geld. Lees dus snel verder.

Tip 1: Bodaanpassingen op basis van locatie

Zitten jouw klanten in de randstad? Of juist meer in de provincie Brabant? Als je dat weet, is het verstandig om je biedingen in Google Ads hierop aan te passen. Stel je voor dat jouw klanten allemaal in de randstad zitten, dan verhoog jij jouw biedingen in de randstad en verlaag je deze in de provincie Brabant.

Goed om te weten: bodaanpassingen op basis van locatie kunnen alleen op campagne niveau ingesteld worden.

Tip 2: Bodaanpassingen op basis van apparaat

Is jouw website niet responsive? Of juist super mobiel geoptimaliseerd? Dan zijn bodaanpassingen op basis van apparaat interessant voor jou. Wanneer je website niet responsive is, zal je weinig conversie hebben van mobiel verkeer. Zonde om dan voor dezelfde prijs mee te gaan in de veiling van mobiele apparatuur, toch? In dit geval is het verstandig om bijvoorbeeld 90% af te bieden op mobiel verkeer. 90% is het maximale dat kan worden afgeboden. Zo bespaar je geld en blijven je campagnes relevant. Daar tegenover kun je ook je bod verhogen, tot maximaal 900%.

Goed om te weten: bodaanpassingen op basis van apparaat kunnen zowel op campagne niveau als op advertentiegroep niveau ingesteld worden.

Tip 3: Bodaanpassingen op basis van tijd

Op welke tijden zijn jouw klanten actief en converteren ze? In de reisbranche is bijvoorbeeld bekend dat met name in de avonduren boekingen worden gedaan. Op basis van deze informatie zou je er voor kunnen kiezen om je biedingen in Google Ads in de avonduren te verhogen met maximaal 900% en overdag met maximaal 90% te verlagen. Zo weet je zeker dat jouw advertentie op een relevant tijdstip door jouw doelgroep gelezen wordt.

Goed om te weten: bodaanpassingen op basis van tijd kunnen alleen op campagne niveau ingesteld worden.

Bereik jouw bezoeker op de juiste plaats, het juiste apparaat en de juiste tijd

Door bodaanpassingen in te stellen, kun jij ervoor zorgen dat jouw advertenties vaker of minder vaak worden weergegeven op basis van waar, wanneer en hoe mensen zoeken. Zo blijf je relevant voor jouw bezoekers en bespaar je geld. Win-win, dus!