Customer Experience Manager

Waar begint en eindigt een customer journey? Wat moet je in kaart brengen voor een goede customer journey map? Als Customer Experience Manager is de CX van bedrijven je fulltime job – létterlijk. Jij brengt niet alleen de customer journey in kaart, je zorgt ook voor een hogere customer return. Jij bent connected met klanten, en zij met jou. De customer satisfaction verhogen bij toonaangevende bedrijven? Ontdek jouw CXM-mogelijkheden bij Brunel.

Touchpoints voor de ultieme CX

Ieder touchpoint complementeert jouw customer journey een beetje meer: een branding blog, een social media post, een review… alles telt mee. Hoe de klantreis precies in kaart wordt gebracht, verschilt natuurlijk per bedrijf. Toch begint customer success vrijwel altijd bij awareness. En eindigt bij loyalty! Loyaliteit is waar je in jouw vakgebied voor gaat. Sterker nog: het succes van een customer experience wordt erdoor bepaald. Je kunt invloedrijke touchpoints dus maar beter goed inzetten. Vandaar dat je daar regelmatig over spart met je collega’s van Marketing!

Customer Experience Management

De customer experience bestaat uit zowel fysieke als digitale touchpoints. De digitale meet je in allerlei tools, voor de fysieke touchpoints ga je wat meer op onderzoek uit. Zo schakel je bijvoorbeeld veel met je collega’s. Veel van hen staan rechtstreeks in contact met de klant, dus aan hun ervaringen heb je het meest. Customer Experience Management draait tenslotte om een goede balans tussen álle soorten touchpoints.

Jouw beleving als customer

Je bent als Customer Experience Manager natuurlijk zelf ook customer. In de supermarkt, in kledingwinkels én in de bedrijven waar je jouw rol als Customer Experience Professional vervult. Je vraagt je vast weleens af waardoor jij zélf nu eigenlijk getriggerd wordt, wat maakt dat jij ergens terugkomt. Je houdt jezelf die spiegel voor omdat die informatie goed bruikbaar is in je functie: het helpt je jezelf beter te verplaatsen in het klantgedrag en de klantprofielen die je onderzoekt. En het geeft je uiteraard inzicht in jezelf. Want wat vind jij eigenlijk belangrijk in je CXM-carrière? 

/nl-nl/blogs/2018/04/employee-jouney-expert-bij-een-financiele-dienstverlener

Lees hier over de ervaring van een Customer Experience Specialist bij Brunel.

De ideale career experience

Misschien maakt jouw dagelijkse focus op CX je wel bewuster van je omgeving. Je vraagt je wellicht zelfs weleens af je geen andere keuzes moet maken. Over je werkomgevingen, bijvoorbeeld… Niets mis mee, als je het ons vraagt. Een customer journey verandert voortdurend, en jij ook! Daarbij hoeft de ene keuze de andere niet uit te sluiten. Je kunt als Manager Customer Experience bij Brunel bijvoorbeeld rekenen op:

  • Verschillende opdrachtgevers en allerlei soorten (interim) opdrachten
  • Werkomgevingen in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht en daarbuiten
  • Diverse opleidings- en trainingsmogelijkheden op het gebied van CXM
  • Soft-skill trainingen, zoals Stakeholder Management of Psychologie achter Gedrag
  • Kosteloze masterclasses, meet-ups en borrels via Brunels Digital Community

The CXM success role

Je gaat als Customer Experience Manager bij Brunel voor the success role. Oftewel, voor niets minder dan jouw eigen customer success. Jouw ontwikkeling als customer experience expert heeft onze focus. Zie je voor jou belangrijke touchpoints hier nog niet terug? We vertellen je graag meer in een telefonisch of persoonlijk gesprek. Je ziet de toegevoegde waarde daar vast van in, toch? Start jouw ideale career experience vandaag.

Meer weten over de mogelijkheden als Customer Experience Manager?

Liliane de Voogd

Liliane de Voogd

Recruitment Consultant

l.de.voogd@brunel.net

+31612096197

Meer lezen over de ervaringen van onze Marketing & Communicatie specialisten?