Content Specialist

Een goed product, maar niemand die het ziet. Hoe zonde is dat? Jij weet helaas dat het vaak voorkomt: bedrijven met alle potentie, die toch hun doelgroep niet bereiken. Ze slaan de plank mis of worden überhaupt niet gevonden. Hoe word je als bedrijf eigenlijk gevonden én geliket in een wereld vol moordende concurrentie? Jij als Content Specialist hebt daar wel antwoord op. Jij bent de stille kracht achter de content van allerlei bedrijven. Algoritmes te slim af zijn met jouw SEO- en SEA-skills? Ga nieuwe content challenges aan via Brunel!

De content kameleon    

Van ziekenhuizen tot banken, iedere organisatie wil gezien worden. Je kunt nog zoveel aandacht aan een product of dienst besteden, als niemand je vindt is dat zinloos. Jij als Content Specialist voorkomt dat: met behulp van keywordtools, Google Analytics en passende copy bereik én overtuig jij precies de gewenste doelgroep. Je gebruikt steeds hetzelfde trucje! Wacht even, natuurlijk niet. Jij weet dat je niet iedereen over een kam kunt scheren. Geen twee doelgroepen vragen om dezelfde aanpak. Als Content Specialist ben je er een ster in je aan te passen aan de groep die je target. Een content kameleon, noemen ze je ook wel, en dat is niet zomaar.

Als interimmer aan de slag

Los van jouw moeiteloze focus op verschillende doelgroepen, pas jij je ook gemakkelijk aan in bedrijven. Vier maanden aan de slag bij een telecombedrijf? Een mooie kans. Zes maanden aan een content project werken bij de overheid? Die ervaring wil je op je cv! Zo enthousiast als je opdrachten aangrijpt, zo gemakkelijk laat je bedrijven ook weer los. Jij vindt je draai in no time; juist de afwisseling als interimmer trekt je. In enkele jaren creëer je een cv waar je u tegen zegt! Daar nog meer uithalen? Als Content Specialist bij Brunel in dienst profiteer je ook nog eens van:

  • Eén contract waarmee je op interimbasis bij verschillende opdrachtgevers aan de slag kunt
  • Je eigen opleidingsbudget voor het volgen van cursussen – zoals over Google AdWords
  • Begeleiding van een Brunel-consultant – die je ook helpt steeds de beste opdrachten te scoren
  • Altijd een lekker salaris, zelfs al heb je om wat voor reden dan ook even geen opdracht
  • Bonuskansen, een fijne pensioenregeling (je bent tenslotte in dienst) en vele kortingsopties
/nl-nl/blogs/2019/03/5-vragen-aan-een-content-specialist

Lees hier over de ervaringen van een Content Specialist.

Relevante content

Stel, je hebt een passend bedrijf gevonden om jouw content skills te bewijzen. Je gaat er drie maanden als Content Specialist aan de slag. Daar op kantoor pak je de content strategie van het bedrijf er al snel bij. Ook schakel je veel met collega’s van Online Marketing en Content Marketing voor de juiste informatie. Persona’s, doelgroeponderzoeken, van alles trek je voor jouw werkzaamheden uit de kast. Daarnaast mail en bel je wat af met experts! Je wil natuurlijk wel weten of je op het juiste spoor zit. Als Content Specialist houd je jezelf bezig met het creëren, redigeren, plaatsen en analyseren van content. Niet zomaar content, maar écht relevante content!

SEO, SEA of allebei?

Wat is een Content Specialist zonder SEO en SEA? Jij zet Google’s rankings er grotendeels mee naar eigen hand. Met behulp van Search Engine Optimization maak jij van je toch al pakkende tekst ook nog eens Google’s finest. En met Search Engine Advertising? Maak je die tekst vervolgens extra goed zichtbaar voor je doelgroep – uiteraard mét een goede meta description. Op geklaag over de tekstvelden daarvoor zullen we jou trouwens niet betrappen. De beperkte ruimte voor meta descriptions zie jij juist als een bewijskans voor je short-copy skills! Kan je een doelgroep overtuigen in 150 karakters? Jij als Content Specialist wel.

Get social (with us)

Je hebt de online content-kneepjes goed in de vingers, dat heb je al een langere tijd bewezen. Je weet hoe een goede SEO-tekst eruitziet, hoe je CMS’en beheert en hoe je content laat aanslaan op social media. Kortom, je bent een Content Specialist die de verwachtingen over jouw rol waarmaakt. Wat nu nog resteert zijn nieuwe opdrachtgevers. Opdrachtgevers bij wie jij niet alleen uitblinkt in wat je doet, maar ook bijleert en groeit in je vak. Check? Content Specialist, get social with us. Vertel ons hoe jouw ideale content job eruitziet!

Meer lezen over de ervaringen van onze Marketing & Communicatie specialisten?