Traineeship IT Servicedesk

Je rolde smooth and sliding door je mbo 4-opleiding heen. En nu? Als IT’er technische issues oplossen op een servicedesk, dát lijkt je wel wat. Je weet dat er een IT Servicedeskmedewerker in je schuilt: je beschikt over IT-kennis en de juiste soft skills. Alleen aan de fijne kneepjes voor de servicedesk ontbreekt het je nog. Herkenbaar? Wacht niet langer. Stort je op de servicedesk van nu, met het Traineeship IT Servicedesk bij Brunel!

Eerstvolgende startdatum in zowel Rotterdam als Groningen is op 02-04-2020. 

Jouw start als IT Servicedesk trainee bij Brunel

Trainee IT Servicedesk zijn bij Brunel betekent meer dan werken en leren tegelijkertijd. Dat uit zich al in de beginfase van dit traineeship. Je gaat allereerst in gesprek met een Brunel IT-consultant, die jou zal begeleiden gedurende het gehele traineeship. Met hem of haar bespreek je jouw wensen en leerdoelen, en ga je op zoek naar jouw ideale servicedesk voor in de praktijk. Ga je aan de slag in de financiële dienstverlening of wordt het een overheidsorganisatie? Jouw voorkeur telt.

De inhoud van het IT Servicedesk Traineeship

Met de theorie van het traineeship start je vrijwel direct. Na een korte kennismaking met de andere trainees volg je twee weken lang allerlei (interactieve) trainingen. Reken daarbij op het ontwikkelen van zowel je hard skills als je soft skills. Je leert er zo goed als alle fijne kneepjes die jij nodig hebt op een IT-servicedesk. Overigens heb je tussen alle trainingen door ook weleens een roostervrije dag. Zodat jij je perfect kunt voorbereiden op je examen! Deze trainingen komen sowieso voorbij in het IT Servicedesk Traineeship:

Inhoud IT Servicedesk Traineeship
Security Awareness
Informatie Technologie
Servicedeskvaardigheden
Basis Windows 10 en MS Office
ITILv3 (inclusief examen)


‘Servicedeskvaardigheden?’, denk je misschien. Dit zijn de trainingen waarin jij je richt op het upgraden van je soft skills. Skills die absoluut niet mogen ontbreken op de IT-servicedesk, ook niet als trainee! Bepaalde vaardigheden heb je natuurlijk of niet, maar wat er een beetje is, kan zeker meer worden. Welke basisvaardigheden jij alvast meeneemt? Lees het hier.

Jouw basis als IT’er in de business

Al tijdens jouw traineeship ga je als IT’er aan de slag in de business, oftewel het bedrijfsleven. Je krijgt dus meteen te maken met echte IT-issues, zoals internetstoringen of bugs in systemen. En soms dus ook met lichtelijk paniekerige klanten. De ideale trainee IT Servicedesk bij Brunel beschikt daarom over:

  • Luisterend vermogen, geduld en servicegerichtheid
  • Een collegiale houding – jij helpt hen, zij helpen jou
  • Ervaring met klantcontact per mail of telefoon
  • Een oplossingsgerichte instelling en analytisch inzicht

    En met het Traineeship IT Servicedesk ga je deze skills alleen maar verder ontwikkelen! Leuke off topic gesprekken met klanten mag je daar trouwens best voor inzetten. Als trainee IT Servicedesk, en later als IT Servicedeskmedewerker wil je klanten tenslotte aan je opdrachtgever binden. En zelf ook leuke werkdagen hebben, natuurlijk! Dat is wel zo veelbelovend voor jouw carrière als IT’er, toch?
  • Meer informatie?

    Shivani Raghoebier

    Recruiter

    s.raghoebier@brunel.net

    +31 20 312 5013

    De ervaringen van IT-collega's bij Brunel