Traineeship IT Servicedesk

 

Bij Brunel kan je na je studie direct aan de slag met het traineeship IT-servicedesk. Breng de kennis die jij hebt opgedaan tijdens je opleiding gelijk in de praktijk bij een groot bedrijf en leer onder goede begeleiding hoe het er op de werkvloer aan toe gaat. Samen met jouw Support collega’s help je anderen bij het oplossen van hun IT-problemen. Of het nu gaat om softwarematige problemen, het vervangen van hardware of het doen van aanpassingen aan de website, jij zorgt ervoor dat het bedrijf door kan blijven draaien.

Over jou

Tijdens jouw werkdag sta je voortdurend in contact met collega’s, zowel telefonisch als face to face. Of het nu collega’s zijn die problemen ondervinden met hun computer of collega’s van de servicedesk, jij bent hun aanspreekpunt. Door gerichte vragen te stellen achterhaal jij waar het probleem zit, analyseer je de situatie en kom je met een passende oplossing. Met jouw sociale vaardigheden en de beschikking over een afgeronde opleiding mbo-niveau 4 ben jij geknipt voor deze functie.
Affiniteit met IT is een voorwaarde voor deze functie en bij Brunel krijg je de mogelijkheid om je IT-kennis verder uit te bouwen. Zo krijg je de kans om diverse Microsoft-certificaten te halen en wordt je goed begeleid en, zo nodig, bijgestuurd door een Brunel consultant.

Het Programma

Het traineeship start met een korte kennismaking waarna we direct aan de slag gaan. In twee weken brengen we jou in interactieve trainingen alle vaardigheden bij die je nodig hebt om aan de slag te gaan op een servicedesk. In het programma zijn ook enkele dagen opgenomen waarin er geen training is ingepland, deze kun je gebruiken om je voor te bereiden op het afsluitende examen.

Onderdelen

Kick-off: 

  • Welkom bij Brunel
  • Informatie Technologie
  • Secuirty Awareness
ITIL dag 1
Sollicitatietraining
Servicedeskvaardigheden deel 1
Servicedeskvaardigheden deel 2
Basis Windows 10 + basis Office
Topdesk
ITIL dag 2 (examentraining)
Examen

Doorgroeimogelijkheden

Nadat je voldoende ervaring hebt opgedaan als Servicedeskmedewerker en je kennis hebt verrijkt met het volgen van diverse trainingen ben jij klaar voor een volgende stap. Brunel heeft een groot netwerk in diverse branches dat je tal van mogelijkheden biedt. Zo kun je de servicedesk doorgroeien van een eerstelijnsfunctie naar een meer technische tweedelijnsfunctie of naar een aansturende rol. Maar wellicht maak jij wel de keuze om je carrière voort te zetten als netwerk engineer of systeembeheerder. Ook kun je je bij Brunel ontwikkelen door ervaring op te doen in diverse branches. Onze opdrachtgevers zijn actief in onder andere de technische-, financiële-, publieke- en telecombranche. Uiteindelijk is het belangrijk is dat jij een keuze maakt die bij je past. Hier helpt Brunel je bij. Samen met je consultant bepaal je wat voor jou de ideale route is om je doelen te bereiken. 

Regio Startmaand
Groningen/Enschede Mei
Amsterdam September
Rotterdam n.t.b