Bijzonder Beheer

Financiële problemen vanwege betalingsachterstand. Het is vast niet het eerste dat bij iemand opkomt op het moment dat er een handtekening wordt gezet onder een particuliere of zakelijke financieringsovereenkomst. Toch zien we het in de praktijk gebeuren en dan is het goed dat er professionals zijn die, op zowel zakelijk als particulier vlak, de klant kunnen begeleiden in deze periode. Specialisten op het gebied van Bijzonder Beheer dus, die met een toekomstgerichte blik samen met de klant kijken naar wat er wel kan en mogelijk is.

Solliciteer nu!

Jouw rol binnen Bijzonder Beheer

In principe kan het iedere particulier, iedere ondernemer en ieder bedrijf gebeuren: in financieel zwaar weer terechtkomen. Als specialist op het gebied van Bijzonder Beheer is het belangrijk dat je enerzijds de situatie van de klant in kaart brengt en hierbij de nodige empathie toont, en anderzijds de risico’s van onze opdrachtgever, de bank, zoveel mogelijk probeert te beperken.

Hoe dat er concreet uitziet?

  • Je bouwt een goede relatie op met je klanten en met de opdrachtgever
  • Je adviseert jouw klantenportefeuille welke acties het meest verstandig zijn
  • Na inventarisatie van de situatie kies je een bepaalde oplossingsrichting
  • Hiervoor stel je een plan van aanpak op en je begeleidt bij de uitvoering hiervan
  • Je bepaalt of een klant teruggaat naar Regulier Beheer of overgaan naar de afdeling Afbouw en Insolventie
  • Hiervoor onderhoud je contact met interne én externe stakeholders zoals advocaten, makelaars en notarissen

Bij Brunel kun je binnen Bijzonder Beheer aan de slag met verschillende portefeuilles, zowel op particulier als zakelijk gebied. Denk hierbij aan functies als Medewerker Direct Herstel Particulieren, Assistent Specialist Intensieve Begeleiding, Accountmanager Bijzonder Beheer, Specialist Bijzondere Begeleiding en Medewerker Bijzonder Beheer Hypotheken.

 

Carrière maken binnen Bijzonder Beheer

 

Om de klantrelatie in goede banen te leiden, heb je natuurlijk wel een bepaalde achtergrond nodig:
  • Een afgeronde hbo-opleiding, bij voorkeur in een bedrijfskundige/economische richting
  • Affiniteit met de financiële dienstverlening
  • Enige juridische kennis en kennis van jaarrekeningen
  • Ervaring met klantcontact op zakelijk of particulier gebied
  • Ervaring met het geven van advies aan DGA’s of particulieren
  • Een nieuwsgierige * en commerciële instelling
  • Uitstekende sociale vaardigheden, ook tijdens weerstandsgesprekken

*Ben je al in het bezit van een Wft Basis-certificaat en/of ben je bekend met Bijzonder Beheer Woninghypotheken, dan is dat een pre. Is dat nog niet geval? Geen zorgen, wij zorgen ervoor dat je wat dat betreft snel up and running bent! Voor wat betreft Bijzonder Beheer binnen het zakelijke domein geldt het volgende: ervaring op het gebied van Financial Restructuring & Recovery (FR & R), Financieringen, Insolventie of uitgebreid Bijzonder Beheer-accountmanagement is een pre.

Een baan met toekomstperspectief

Binnen Bijzonder Beheer staan duurzaamheid en samenwerking centraal, net als toekomstperspectief. Niet alleen voor jouw klanten en onze opdrachtgever, maar ook voor jou. Want zoals jij zakelijke/particuliere klanten bijstaat en ervoor zorgt dat hun situatie wordt omgezet naar een zo positief mogelijke uitkomst, zo kijken we bij Brunel naar jouw carrière.

 

Gedetacheerd worden door Brunel Finance & Risk betekent dat je aan de slag kunt bij diverse opdrachtgevers of met verschillende projecten bij dezelfde opdrachtgever, met de zekerheid van een vast contract bij Brunel. Daarnaast kun je rekenen op een mooi salaris. Binnen het particuliere domein ligt dit tussen € 2.000,- en € 2.800,-; voor de zakelijke sector geldt een range van € 2.800,- tot € 5.000,- (afhankelijk van jouw kennis en ervaring), dat je ook nog eens kunt aanvullen door middel van diverse aantrekkelijke bonuskansen. Ook voor reiskostenvergoeding en korting op je verzekerings- en pensioenpremies wordt gezorgd, net als voor een aantal andere leuke extra’s.

 

Ook over jouw ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden denken wij graag mee. Zo heb je via Brunel een persoonlijk opleidingsbudget voor bijvoorbeeld je Wft’s tot je beschikking. Samen met je eigen Consultant kijk je naar wat je nog mist of waar je naartoe wil, waarna je de keuze maakt uit het opleidingsaanbod vanuit Brunel en diverse andere gerenommeerde instituten.

 

Een succesvolle samenwerking

 

Binnen Bijzonder Beheer is samenwerking key. Alleen door krachten te bundelen bereik je immers je doel: zowel particuliere klanten als ondernemers helpen met het oplossen van structurele betalingsproblemen. Ook focus is belangrijk, want bij Brunel geloven we erin dat als je ergens 100% voor gaat, dat je daar de allerbeste in kan worden. Met jouw specialisme, talent en ambitie krijg jij binnen Bijzonder Beheer de gelegenheid om veel ervaring op te doen met uitdagende projecten zodat jij jouw financiële en commerciële kennis op een professionele manier vergroot. Of je door kunt groeien bij ons? Het antwoord op deze vraag is: nationaal, internationaal... the sky is the limit. Wat zeg je ervan, is het tijd voor een career move? Wij maken graag kennis met je!  

Meer weten? Neem contact met me op!

Chris Blankestijn

Sourcing Consultant

+31 6 57 58 52 87

Geen match? Laat je CV achter en wij vinden de perfecte baan voor jou!

Upload je cv