“Ik wil toch minimaal met een acht beoordeeld worden.” Martin Jansen over zijn werk als Sales Consultant bij Brunel.

Brunel Sales Consultant Martin Jansen

Martin is een van de gezichten van de nieuwe campagne: Switch your perspective. Als Senior Sales Consultant op het gebied van Engineering is hij vaak bij klanten op locatie te vinden, maar zijn thuisbasis is het Brunel kantoor in Rotterdam. Hij vertelt je graag meer over zijn functie en zijn team bij Brunel.

De mensen van Brunel

“De cultuur binnen Brunel is heel menselijk en dat is prettig. De leden van het Management Team maken makkelijk een praatje met je en zelfs de hoogste directeur is heel toegankelijk. De Sales Consultants zijn allemaal sociale mensen met een bepaalde expertise of focus op de markt. We hebben veel contact met kandidaten, specialisten en opdrachtgevers. Je moet wel van mensen houden als je dit werk wil doen. Relatiebeheer is heel belangrijk en je bent zo goed als je laatste contactmoment. We doen ook geregeld kwaliteitstevredenheidsonderzoek door middel van anonieme enquêtes en ik wil toch minimaal met een acht beoordeeld worden!”

Winnaarsmentaliteit

“Als Sales Consultant moet je willen achieven en een gezonde scoringsdrift hebben. Je krijgt veel vrijheid en er is niemand die tegen je zegt wat je moet doen, dus je kunt je ondernemerschap echt laten gelden. Toch is er ook een teamgevoel. Tijdens de jaarlijkse sales competitie Target Control strijd je samen tegen andere teams om een wintersport trip te winnen. In die periode ben je extra gefocust op je targets, zoals het aantal intakes of het aantal plaatsingen. Het is hard werken en je wil resultaat behalen, want je wordt er ook voor beloond. Ook individueel zijn er goeie bonussen te verdienen.”

"Het gaat om veel meer dan alleen targets."

Goed gevoel

“Toch gaat het om veel meer dan alleen targets. Ik vergelijk het wel eens met een restaurant. Als het eten lekker is, maar de bediening is verschrikkelijk, dan ga je daar ook nooit meer eten. Als Sales Consultant moet je begrijpen dat je Brunel vertegenwoordigt. Onze organisatie heeft een goede naamsbekendheid en dat schept vertrouwen. Dat goede gevoel moet je zien vast te houden. Wanneer het bijvoorbeeld niet lukt met een kandidaat, dan is het belangrijk om het netjes af te handelen. Ik eet ook regelmatig een broodje met een specialist die geplaatst is bij een opdrachtgever om even te peilen hoe het gaat. De spreekwoordelijke thermometer. Dat contact is heel belangrijk, want ze zitten vaak veertig uur per week bij de klant, maar ze werken wel voor Brunel!”

Meer weten? Maak een belafspraak met Martin