Het Brunel-gevoel van...een Channel Manager

Het Brunel-gevoel van…een Channel Manager

De affiniteit met techniek zat er al vroeg in, en Knex was dan ook zijn favoriete speelgoed. Hoewel hij Natuurkunde op het vmbo een leuk vak vond, koos hij voor het MediaCollege en rondde vervolgens een studie Communicatiemanagement af. Toch kroop het bloed waar het niet gaan kon, want zijn scriptie over het vergroten van klanttevredenheid schreef Mitchel bij een IT-bedrijf. ‘Na mijn studie had ik niet per se kans op een technische rol in de IT, maar dankzij mijn huidige functie creëer ik die.’ Meer weten over hoe deze Bruneller zijn communicatie-achtergrond inzet om zijn ideale IT-rol te craften? Lees mee

Hoe ben je bij Brunel terechtgekomen?

‘Na mijn studie was ik verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van een IT-bedrijf dat software-licenties verkoopt. Ik combineerde deze baan met een functie als pakketsorteerder. Na een half jaar was ik toe aan een nieuwe, meer technische rol, dus benaderde ik een aantal interessante bedrijven en zette ik mijn cv op een vacaturesite. Zo kwam ik in gesprek met een Consultant van Brunel Utrecht!’

Hoe ziet jouw functie eruit?

‘In mijn huidige rol ben ik Cross Channel Service Desk Agent IT bij een grote bank. Omdat ik deel uitmaak van een internationale afdeling, komen er calls binnen van eindgebruikers uit heel Europa. Zo kan het zijn dat ik mensen aan de telefoon heb uit Dublin, Londen of Parijs, die bellen met een IT-probleem. De hulpvraag is iedere keer anders, en soms is het echt een puzzel die ik mag oplossen. Door vragen te stellen achterhaal ik het precieze probleem en omdat veel oplossingen maatwerk zijn, leer ik er zelf ook steeds weer van. Zo ontwikkel ik me razendsnel binnen de IT-branche.’

Waar ben je het meest trots op?

‘Door mezelf continu te ontwikkelen met opleiding en training blijf ik groeien in mijn vakgebied. Daarnaast heb ik altijd nevenactiviteiten gehad, ook tijdens mijn studie. Als burgerraadslid van een politieke partij kan ik mijn maatschappelijke betrokkenheid tonen. In deze rol heb je geen stemrecht in de gemeenteraad, maar je mag wel stukken lezen, je mening geven en de discussie aangaan. Ja, óók over een stoeptegel die verkeerd ligt. Ik stel agenda’s op, maak notulen en houd de social media bij. Ambities om in de Tweede Kamer te belanden heb ik niet; ik ben toch meer iemand voor op de achtergrond. Maar het meewerken aan de landelijke campagne vond ik geweldig.’

Wat maakt jou succesvol in je werk?

‘Deze baan bevalt me heel goed; het geeft me veel voldoening mensen te helpen en ondersteunen. Ik krijg ook erkenning voor wat ik doe. Daarnaast heb ik echt het gevoel dat mijn werk zinvol is en betekenis heeft. Ik zet me iedere keer weer in voor de hoogste klanttevredenheidsscore: helpen is één ding, maar een 9+ customer experience is beter. En als dan zelfs wat kennis kan overbrengen, zodat die persoon een volgende keer zelf het probleem kan oplossen, kan mijn dag niet meer stuk.’

Wat vind je van de opleidingsmogelijkheden die Brunel biedt?

‘Vanaf mijn eerste contact met Brunel wist ik dat ik de kans zou krijgen om mezelf te blijven ontwikkelen, en dat sprak me erg aan. Zo ben ik nu bezig met de voorbereiding op een aantal Windows-examens, zodat ik verder kan groeien op het IT-vlak. Brunel biedt echt kansen; als je nog niet beschikt over de gewenste ervaring, wordt er gekeken naar je potentieel en krijg je de mogelijkheid om je te ontplooien. Aan de hand van mijn opleidingspad kon ik laten zien dat ik gedreven en doelgericht ben. Ik denk dat ik het vertrouwen van Brunel mede daaraan te danken heb.’