Het Brunel-gevoel van…een Communicatiestrateeg

Het Brunel-gevoel van…een Communicatiestrateeg - Brunel

Ze rondde haar master Communicatiewetenschap af aan de Universiteit van Amsterdam, waar ze inmiddels alweer een tijdje woont, samen met haar twee dalmatiërs. Als ze niet aan het werk is, dan is ze meestal wel te vinden bij het Metropole Orkest, waarvoor ze een bestuursfunctie vervult. Hoewel ze zichzelf een bookaholic noemt die het liefst drie à vier boeken tegelijkertijd leest, loopt ze zelf bepaald niet in zeven sloten tegelijk; ze zet zich namelijk ook nog eens graag in voor organisaties die bij willen dragen aan een slimmere, mooiere, veiligere en schonere wereld. Hoe ze dat allemaal doet? Monique Vierdag doet een boekje open!

Hoe ben je bij Brunel terechtgekomen?

‘Een jaar geleden werd ik telefonisch benaderd door een Consultant van Brunel. Dit gesprek resulteerde in een kennismaking op kantoor en er was gelijk een klik: zowel tussen Brunel en mij als tussen mijn Consultant en mij. Dat was een goed begin! Wat mij daarnaast over de streep trok was dat ik via Brunel aan uiteenlopende opdrachten bij toonaangevende merken kan werken, én dat Brunel veel ontwikkelmogelijkheden biedt.’

 

Hoe ziet jouw functie eruit? 

‘Van huis uit ben ik Communicatiestrateeg, en momenteel ben ik werkzaam bij een bekende bank als Senior Communicatiemanager voor het wereldwijde programma Know Your Customer (KYC). Doel van KYC is het voorkomen van witwassen, fraude of het financieren van terrorisme. Communicatie speelt een cruciale rol bij alle initiatieven ter verbetering van de veiligheid van het financiële systeem. In mijn rol is het belangrijk om de regelgeving en technische ontwikkelingen op de voet te volgen en op een heldere wijze over te brengen aan betrokkenen. Het is een dynamische en internationale omgeving; zo heb ik dagelijks contact met collega’s in verschillende delen van de wereld: van Bratislava en Manila tot New York.’

 

Waar ben je het meest trots op?

‘Resultaten voor opdrachtgevers behalen via creativiteit; dat is precies waarom ik het vak ben ingegaan. Van een abstract plan tot een idee waar mensen warm voor lopen, zo kan ik opdrachtgevers helpen innoveren en vernieuwen. Ik ben zowel een (be)denker als een doener, en dankzij mijn ervaring als Communicatiestrateeg en Communicatiemanager heb ik een brede kijk op communicatie. De combinatie van tomeloze nieuwsgierigheid met een sterk analytisch vermogen maakt dat ik snel weet wat er speelt, altijd kansen en mogelijkheden zie en deze ook weet te vertalen naar specifieke oplossingen voor verschillende opdrachtgevers.’

 

Wat vind je van de opleidingsmogelijkheden die Brunel biedt?

‘De trainings- en opleidingsmogelijkheden bij Brunel zijn ongekend; je persoonlijke en zakelijke ontwikkeling zal hier nooit stil komen te staan. En dat is in deze tijd, waarin het communicatievak en de communicatiefunctie in organisaties fundamenteel veranderen, heel erg belangrijk. Digitalisering heeft ervoor gezorgd dat organisaties onder een loep liggen, dat iedereen een platform heeft en dat vooral peers zorgen voor informatievoorziening. Als professional moet je je dus aanpassen en blijven ontwikkelen. Niet één keer, maar continu. Daar helpt Brunel je bij.