Het Brunel-gevoel van…een Content Marketeer

Het Brunel-gevoel van…een Content Marketeer

Hij volgde de opleiding Communicatie aan de Fontys Hogeschool Eindhoven, met een major in Marketing en een minor in Toegepaste Communicatie en Creatie. Vervolgens verhuisde hij naar Utrecht, waar hij inmiddels alweer een tijdje woont met zijn vriendin en zoontje. Denkend aan Brabant mist hij vooral zijn familie en de worstenbroodjes. Waar Erik Weerts aan denkt als we hem vragen naar zijn ervaring met Brunel? Dat lees je hier!

Hoe ben je bij Brunel terechtgekomen?

‘Toen ik eenmaal de optie ‘open to job opportunities’ aan had gezet, werd ik benaderd door diverse recruiters. Maar het verhaal van Brunel sprong er écht uit: bij Brunel is er veel aandacht voor ontwikkeling en opleiding. Dat vind ik heel belangrijk. Marketing & Communicatie is een dynamisch werkveld, daarom moet je altijd blijven leren. Dat kan natuurlijk door te kiezen voor opdrachten buiten je comfortzone, maar ook door een opleiding of cursus te volgen.’

Hoe ziet jouw functie eruit?

‘Mijn rol verschilt echt per opdracht. Ik ben inzetbaar als Content Marketeer en als Copywriter. Tijdens mijn eerste opdracht bij NLinBusiness, een platform voor internationale ondernemers, was ik bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de contentstrategie, maar ook voor het schrijven van teksten voor de website. Ik houd ervan om strategie en creatie te combineren. Denken én doen. Soms is dat lastig, omdat je voor strategie moet uitzoomen en voor copywriting juist op details moet inzoomen. Mijn oplossing hiervoor is om die twee werkzaamheden strikt gescheiden te houden.’

Waar ben je het meest trots op?

‘Met een multidisciplinair team hebben we Bij NLinBusiness binnen een paar maanden een nieuwe website live gezet: van strategische keuzes tot het schrijven van interviews met ondernemers aan toe. Hier kwam mijn ervaring met klantgedrag en UX-copywriting goed van pas. De uitdaging was om kort en krachtig uit te leggen wat de meerwaarde van het platform is voor ondernemers. Door interviews af te nemen, heb ik een goed beeld gekregen van wat ondernemers bezighoudt. Op basis daarvan is de site ingericht, een commerciële journey ingeregeld en daarvoor heb ik de copy geschreven.'

Wat vind je van de opleidingsmogelijkheden die Brunel biedt?

‘Fijn dat Brunel meedenkt over mijn ontwikkeling! De opleiding bij SUE Behavioural Design Academy vond ik echt geweldig: in twee dagen leer je alles over het beïnvloeden van keuzes en gedragsontwerp. Daarna krijg je nog een half jaar lang updates en opdrachten, zodat je écht gaat denken als een gedragsontwerper. Juist die herhaling zorgt ervoor dat je handig wordt in het proces. Die kennis en denkmethode probeer ik in mijn dagelijkse werkzaamheden te verweven. Samen met Brunel kijk ik nu naar opdrachten waarbij ik klantgedrag kan beïnvloeden met Content Marketing en naar rollen en organisaties waarbij Customer Experience een belangrijke rol speelt.’

In hoeverre leeft de community-gedachte bij jou?

‘Als je jezelf betrokken voelt, dan ben je een tevredener mens. Dat geldt bij je sportvereniging, je wijk of straat én natuurlijk ook voor je werk. De interactives van Brunel vind ik dan ook een mooie manier om andere Brunellers te leren kennen. Je stapt toch wat makkelijker op elkaar af als je samen een Scrumsessie hebt geoefend. Of een Brunel-pubquiz hebt gewonnen. Misschien ben ik daar trouwens ook wel heel trots op!’

Like it? Share it!