Digital Specialists - Matthew en Jennifer

Onze Digital Specialists kunnen je een heleboel vertellen over online marketing. Bijvoorbeeld over marketingcampagnes, content en social media strategieën, perfect geschreven copy of de customer journey. In dit blog laten we twee van onze specialisten aan het woord. Lees snel verder om meer te weten te komen over hun meest indrukwekkende projecten, ambities en de online trends voor 2019. 

Matthew Rose

Freelance Digital Marketeer via Brunel

  • 7 jaar ervaring als Digital Marketeer
  • Content en digital strateeg
  • Social media specialist

Waar ben je trots op?

Als Digital Communications Manager voor Team Brunel in de Volvo Ocean race was ik samen met de zeilers verantwoordelijk voor de gehele campagne; van strategie tot uitvoering. Ik ben op mijn best als ik een complete content campagne mag opzetten. In een periode van 9 maanden hebben we ruim 30 miljoen organische impressies op social media weten uit te leveren. Met een engagement van 12%. Daarnaast is het gelukt om 22.000 commerciële leads te generen, ruim 10% boven target.

Dit fantastisch resultaat hebben we kunnen behalen door samen met ons marketing team, creatieve bureaus en een sterke mediapartner zeer hoge kwaliteit aan content te ontwikkelen, met de focus op video. Een aantal video’s zijn ‘viral’ gegaan. Zo heeft één video ruim 500.000 impressies uitgeleverd op Dumpert, de grootste video site van Nederland. Gratis!

Welke tips heb je voor online marketeers?

Positioneer je anders dan de rest. Tijdens de Volvo Ocean race hebben we bewust niet altijd op zeilen gefocust. Door aandacht te besteden aan de persoonlijkheden van de zeilers en het team, wisten we veel volgers aan ons te binden en een hoge engagement rate te realiseren.

Jennifer de Jong

Onlinemarketeer, ABN AMRO

  • 8 jaar e-commerce ervaring
  • Customer Journey Expert
  • Fan van data-driven marketing

Waar ben je trots op?

Ik ben trots dat ik in korte tijd bij Philips toch goede verbeteringen en structuur in werkwijze heb kunnen aanbrengen. Bij ABN AMRO ben ik trots op de samenwerking met veel verschillende afdelingen én op hoe we als team een groot migratieproject hebben afgerond. Verder heb ik de Growth Hacking opleiding behaald en heb ik erg veel geleerd van de twee verschillende opdrachten en bedrijven waar ik heb gewerkt.

Welke digitale ontwikkelingen zie je in 2019?

Personalisatie wordt nóg belangrijker. Bezoekers verwachten bij elk contactmoment écht relevante informatie. Ook denk ik dat onderscheidende service steeds belangrijker wordt. Persoonlijk, maar ook met een goed ontwikkelde chatbot of door middel van voicesearch. Persoonlijk wil ik mij nog sterker ontwikkelen in stakeholder management: de juiste mensen bij elkaar brengen en samen tot iets beters komen. Uiteindelijk wil ik graag doorgroeien naar een leidinggevende rol. Hiervoor heb ik met Brunel een persoonlijk ontwikkelplan opgesteld.

Meer weten over online marketing?

Like it? Share it!