Digital Specialists - Jonard en Minke

We stellen je graag voor aan twee van onze Digital Specialists. Zij hebben een heleboel online marketingkennis om met je te delen. Meer weten over bijvoorbeeld content strategie, social media campagnes, copywriting of gebruiken van marketingtools? Lees in deze blog over hun meest indrukwekkende opdracht en ambities. En de online trends voor 2019!

Jonard Rood

Global Marketing Manager Healthworks, Philips

  • 16 jaar digital marketing ervaring
  • Strategische online marketeer
  • Senior management skills

Waar ben je trots op?

Bij Philips heb ik voor het eerst in het bestaan van Philips Healthworks een global programma gedraaid rondom een bepaalt thema binnen het health domein, AI in Healthcare, gericht op Oncology, Radiology and Ultrasound. Alle vier de innovation hubs van Healthworks waren hierbij betrokken. 19 internationale wereldklasse startups namen deel aan dit programma. Het resultaat was een groot evenement in het Evoluon waar 400 bezoekers fysiek en 500 via livestream naar konden kijken. Onderdeel van het evenement waren virtuele paneldiscussies, internationale startup presentaties, live van over de hele wereld, en keynotes. Het doel van dit programma? Samenwerking tussen de startups en Philips. Zowel intern als extern ontvingen we veel positieve feedback.

Welke ontwikkelingen zie je in 2019?

Er gebeurt enorm veel op het gebied van digitale marketing, bijvoorbeeld op het gebied van AI. De marketingtools schieten als paddenstoelen uit de grond. Ook lees je veel over het terugkerende belang van persoonlijke communicatie. Interessante ontwikkelingen!

Het blijft essentieel om de toepasbaarheid niet uit het oog te verliezen en focus te houden op wat echt belangrijk is: eindgebruikers en hun ervaringen bij het gebruiken van producten of services.

Minke Ouwehand

ContentStrateeg, Gemeente Amsterdam 

  • 16 jaar ervaring als copywriter en content strateeg
  • Overheidscommunicatie
  • Creatie & Strategie

Waar ben je trots op?

Het afgelopen jaar heb ik hard gewerkt aan begrijpelijke teksten voor alle beleidsthema’s van de Gemeente Amsterdam, in het nieuwe webonderdeel ‘Volg het beleid’). En natuurlijk ben ik trots op B Connected, het nieuwe magazine voor- en met de gedetacheerden van Brunel. Mooi om dat samen met specialisten uit alle businesslines te mogen ontwikkelen!

Welke digitale ontwikkelingen zie je in 2019?

Communicatie gaat steeds meer naar ‘praten met’, in plaats van ‘praten tegen’. Participatie en inspraak zijn zelfs bij de overheid niet meer weg te denken. Online- en digitale middelen zullen steeds vaker ingericht worden om inwoners niet alleen betrokken te krijgen en te houden, maar ook mee te laten denken, praten en werken. Wat zijn je eigen plannen voor dit jaar? Mijn nieuwe opdracht bij de Gemeente Amsterdam gaat 100 procent over ‘betrekken’. Voortkomend uit het coalitieakkoord komt er een digitaal democratiseringsplatform. Hier krijgt de Amsterdammer de kans om mee te praten en te denken over de maatregelen van de gemeente. Ik zit in dat projectteam als content strateeg. Hoe we dat gaan doen is nog grotendeels onbekend en een kwestie van het wiel uitvinden.

We krijgen daarnaast volop te maken met de publieke opinie rond onderwerpen zoals de energietransitie. Hoe zorg je ervoor dat de Amsterdammer op een constructieve manier betrokken is?

Meer leren over online marketing?

Like it? Share it!