5 vragen aan een Content Marketeer

Volgens onze Content Specialist Erik Weerts is het creëren van sterke content voor veel bedrijven een strategische zet. Wij stelden hem 5 vragen en kwamen er hierdoor achter wat de toegevoegde waarde is van Content Marketing.

 

Erik Weerts

Digital Content Specialist 

Erik Weerts is via Brunel werkzaam als Digital Content Specialist. Met zijn werkervaring als content marketeer weet hij scherpe en effectieve teksten te produceren voor onder andere landingspagina's, social media kanalen en e-mail communicatie. Het leukste aan zijn werk vindt hij als zijn content iemand raakt en echt vooruit helpt.

1. Wie ben je en wat doe je?

Mijn naam is Erik, woon samen met mijn vriendin in Utrecht en ik ben via Brunel beschikbaar als Digital Content Specialist. Hiervoor was ik content marketeer bij Zelfstroom, een start-up voor zonnepanelen. Ik was er verantwoordelijk voor de content op alle kanalen. Van het schrijven van rake ux-copy voor landingspagina’s, tot content op social media en e-mail communicatie. Daarvoor heb ik in een vergelijkbare rol gewerkt voor verzekeraar Generali. Ik ben begonnen aan bureauzijde, bij een communicatiebureau voor de automotive branche en daarvoor als consultant bij een pr-bureau in IT.

2. Wat vind je het leukste aan jouw werk?

Het leukste is als de content die ik maak iemand raakt en écht vooruit helpt. Dat kan door antwoord te geven op een vraag of door iemand enthousiast te maken om een volgende stap te zeten. Om dat voor elkaar te krijgen, duik ik graag in het hoofd van een doelgroep. Welke vragen hebben ze? Wat maakt ze enthousiast? Hoe kan ik ze het best bereiken? Het is mooi als je een lastig onderwerp toch begrijpelijk kan maken voor anderen. 

3. Op welke contentproductie ben je het meest trots?

De optimalisatie van de content in e-mail campagnes en op de site www.zelfstroom.nl maakt mij blij. Mensen hebben nu een veel beter beeld van wat Zelfstroom doet. En ook waarom ze het doen: betaalbare zonne-energie voor iedereen én een duurzamere wereld. Mijn copy heeft ook gezorgd voor een professionelere uitstraling, meer belafspraken en een hogere omzet. 
Ook aan de perscampagnes voor Generali heb ik goede herinneringen. Ik heb het bijvoorbeeld voor elkaar gekregen om met een Verkeerskennistest en een onderzoek naar de Beste Chauffeur van Nederland de voorpagina van De Telegraaf te behalen. Best knap voor een relatief onbekende verzekeraar. 

4. Welke trend zie jij groot worden in content marketing?

Conversational copywriting gaat groot worden. Over een paar jaar praat je vaker met een chatbot dan met je eigen partner. Mensen willen geen informatie, maar begripvolle antwoorden. En het liefst via content die voelt als een echt gesprek. Ook denk ik dat steeds meer bedrijven content marketing strategisch gaan inzetten, als onderdeel van de marketing- en salesdoelstellingen. Prettig, want zo kun je meer waarde toevoegen, effectiever werken en je resultaten ook meten. 

5. Heb je een tip voor vakgenoten?

Wees niet bang om feedback te vragen. Vooral aan iemand die niets over het onderwerp weet. Best spannend, maar het levert je wel belangrijke informatie op waarmee je jouw content beter kan maken. Ga dus gewoon de straat op en laat die nieuwsbrief lezen. Of haak je salescollega’s aan bij het maken van een e-mail campagne. Doen!

Like it? Share it!