Social Marketeer Oda over snackable content en andere online concepten 

maandag 8 oktober 2018

Oda de Vreeze omschrijft zichzelf als een creatieve strateeg met een passie voor social media, contentcreatie en analytics. Ze wordt door Brunel gedetacheerd bij ABN AMRO Digital Banking in Amsterdam. In de rol van social marketeer coördineert ze social campagnes met als doel om conversie te verhogen.

Klantreis in kaart brengen

Oda werd door Brunel benaderd via LinkedIn. Wat Brunel kon bieden sprak haar wel aan: ervaring opdoen bij verschillende organisaties, zichzelf verder ontwikkelen en nieuwe dingen op het gebied van online marketing leren. Bij ABN AMRO krijgt ze de kans om strategie, creatie en uitvoering te combineren. “Binnen de organisatie was er behoefte aan een slimmere manier van de inzet van content en uitingen. Door de klantreis goed in kaart te brengen, krijgen we een beter beeld van de doelgroepen en kunnen we hen doelgroepgericht benaderen.”

Iedereen op één lijn voor social campagnes

Als coördinator van social campagnes ziet Oda het als een uitdaging om de betrokken partijen op een lijn te krijgen. “Mijn voornaamste ontwikkeling binnen mijn huidige interim opdracht is dat ik heb leren omgaan met krachtenvelden in een grote organisatie. Als interimmer loop je in eerste instantie tegen allerlei obstakels aan, van culturele tot politieke aard. Onbekende situaties die op je pad komen en waar je zelf een oplossing voor moet vinden. Door het gewoon te doen en te ervaren, heb ik geleerd hoe ik bepaalde zaken het beste aan kan pakken.”

Met nieuwe online concepten proberen mijn team en ik klanten aan te moedigen om online hun zaken te regelen.

Snackable content

“Het hoofddoel van mijn opdracht is dat de diensten van ABN AMRO digitaler worden. Klanten willen digitaal hun zaken gaan regelen, maar daar moet je ze natuurlijk wel wegwijs in maken. Met nieuwe online concepten proberen mijn team en ik deze online verschuiving aan te moedigen. Je kunt hierbij denken aan videoformats, livestreams en ‘how-to-video’s’ voor op onze social kanalen. Met deze zogenaamde ‘snackable content’ delen we op een leuke en makkelijke manier informatie over onze online diensten. Zo hebben we recent video’s gedeeld die antwoord geven op de vragen: Hoe veilig is contactloos betalen? Waarom is de spaarrente zo laag?”

Sparringpartner voor online uitdagingen

Het leukste aan haar opdracht vindt Oda de vrijheid in de invulling van haar werk. Ze krijgt ruimte om eigen initiatieven uit te werken en buiten de gebaande paden te denken. Het resultaat staat centraal; de weg er naartoe is niet per definitie bepaald. Je kunt Oda dan ook altijd bellen als je een sparringpartner nodig hebt voor online uitdagingen. Ze denkt graag mee in creatieve processen, want samen bereik je de beste resultaten. Dit merkt ze ook in de relatie met haar Brunel-consultant, met wie ze regelmatig spart. Samen kijken ze naar mogelijkheden voor de toekomst en het carrièrepad dat Oda verder gaat brengen. 

Toekomst als coach in digital marketing

Kijkend naar de toekomst ambieert Oda een coachende rol binnen het digital marketing vak. Ze zou zich graag nog breder willen ontwikkelen, zodat ze in de toekomst allround projecten kan managen. Haar nieuwsgierigheid naar alles wat er nog meer is of gaat komen binnen het digital domein is daarbij een goede eigenschap. Op persoonlijk vlak is Oda voor de eerste keer moeder geworden van een gezonde dochter. Ze kijkt er nu al naar uit om over een tijd samen met haar gezin met een camper Europa rond te trekken en ‘s avonds van een kampvuur te genieten. Haar levensmotto? “Geniet van de kleine dingen in het leven. We proberen altijd groots en meeslepends te leven, maar ik geloof er juist in dat de kleine dingen ertoe doen. Groots leven kan juist in de kleine dingen zitten. Wees blij met wat je hebt, dan wordt je leven vanzelf episch!”

 

Like it? Share it!