Van bewegingstechnologie naar het Brunel YSP

donderdag 24 mei 2018

Nikita Plomp (23) is aan boord bij het Brunel Young Specialist Program sinds mei 2017. Haar eerste opdracht was bij een coöperatieve bank in het midden van het land. Ze heeft in deze frontoffice-functie veelzijdige ervaring opgedaan in het commerciële particulier klantcontact. Sinds februari 2018 is zij van start gegaan bij een andere opdrachtgever. Dit is een backoffice rol in de richting van bijzonder beheer. Nikita krijgt veel energie van klantcontact en mensen verder helpen vanuit de inhoud. Lees snel door voor Nikita's ervaring bij het YSP!

Eerste maand binnen het YSP

Na twee sollicitatiegesprekken te hebben gehad bij Brunel, kwam op een mooie woensdag in april het verlossende antwoord. Ik was aangenomen bij Brunel! Wat heb ik een gat in de lucht gesprongen. 8 mei 2017 was het zover, het YSP-programma ging van start. Dit begon met een driedaagse cursus in Beekbergen. Leuke activiteiten en de kans om mijn Wft basis (Wet op financieel toezicht) in een keer te halen. Na deze week koos ik de Wft specialisatie Hypothecair krediet. Het was een pittig examen. Niet qua moeilijkheidsgraad, maar omdat de leerstof best veel is. En omdat ik uit een totaal ander vakgebied kom: bewegingstechnologie. Dit was even een kwestie van omschakelen. Maar het examen is wel te doen en deze heb ik dus ook maar mooi gehaald. 

Eerste opdracht

Het was zover: ik kon gaan beginnen bij een bekende bank. Mijn allereerste opdracht en ook echt de eerste (zoals ik het zou noemen) grote mensenbaan. Samen met andere Brunellers startten we in het opleidingsklasje van de bank. Een maand lang hard aan de bak om de producten op het gebied van sparen en betalen te leren kennen. Ook werden er verschillende gesprekstechnieken geoefend. Na die maand kwam het moment dat ik de theorie in praktijk moest gaan toepassen. Eerst kreeg ik een buddy, een ervaren medewerker die me inwerkte. In het begin vond ik het eng om aan de telefoon te zitten, want wat nu als een klant een vraag stelt en ik weet er geen antwoord op? Met mijn buddy had ik de volgende werkwijze afgesproken: zij deed de gesprekken en ik hanteerde het systeem en maakte aantekeningen. Dit was een goede werkwijze want al snel kon ik het zelfstandig.
 
En wat viel dat mee! Mijn eerste gesprek, dat weet ik nog heel goed, was een nieuwe pas aanvragen. Dit kon ik. Nieuwe pas besteld, klant was tevreden. Naarmate ik langer werkzaam was gebruikte ik mijn ‘hulplijnen’ steeds minder. Natuurlijk vroeg ik soms nog wat aan collega’s, maar dit ging meer om iets wat ik vergeten was of waar de kennisbank geen antwoord op had. Na zo’n vijf maanden ging alles mij makkelijk af en wilde ik weer iets nieuws leren.

Zoekende

Op dit moment ben ik erg zoekende. Wat wil ik uiteindelijk gaan doen? Waar word ik vrolijk van? Allemaal vragen die door mijn hoofd gaan. Dankzij Brunel heb ik veel en goede begeleiding gekregen. Veel gesprekken, veel nagedacht. Hypotheken dat lijkt me wel wat, consultant dat lijkt me wel wat, makelaar dat lijkt me wel wat. Zoveel keuzes. Er is gelukkig heel veel mogelijk binnen Brunel. Ook heb ik drie dagen meegelopen met verschillende consultants en recruiters, om zo een goed idee te krijgen of ik dit leuk vind. 

Hoe verder?

Begin dit jaar ben ik gestart bij een andere bank als medewerker bijzonder beheer. Om precies te zijn voor hypotheken in team incasso. Een mooie volgende stap! Wat de toekomst me gaat brengen weet ik nog niet, maar met Brunel ga ik hier zeker uitkomen.

Like it? Share it!