De ervaring van Merel Gosselink

vrijdag 11 augustus 2017

Wanneer je door je brede interesseveld vaak een generalist genoemd wordt, of wanneer je juist een specialist wil worden maar nog niet zeker weet welk (rechts)gebied het beste bij je past, dan is werken via Brunel zeker iets voor jou! Sinds maart jongstleden werk ik via Brunel bij een agentschap van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (hierna: BZK). Bij deze opdracht heb ik verschillende taken en krijg ik de kans om me verder te ontwikkelen tot breed inzetbare jurist. 

Open houding
Toen ik dit voorjaar op zoek ging naar een nieuwe baan scrolde ik door mijn contacten op LinkedIn en kwam ik langs de consultant van Brunel die mij een paar maanden daarvoor had toegevoegd. Ik vroeg haar in een berichtje wanneer er een mogelijkheid tot contact zou kunnen zijn en de volgende dag ging ik al langs voor een kop koffie. Dat was mijn eerste kennismaking met de open houding van het bedrijf.

Snel
Kort na het tweede gesprek hoorde ik dat Brunel net zo graag met mij in zee ging als ik met hen. Er was alleen nog niet direct een opdracht. Lang duurde het echter niet en na ongeveer tien dagen was ik aan een potentiële opdrachtgever voorgesteld en vond het sollicitatiegesprek bij BZK plaats. Mijn reeds opgedane werkervaring sloot goed aan bij de wensen van het agentschap en nog dezelfde dag hoorde ik dat ik direct na het weekend kon beginnen. Het kan dus snel gaan! 

Mijn wensen
Naast de open houding en de snelle communicatie heb ik gemerkt dat Brunel echt rekening houdt met mijn (carrière)wensen. Dit is belangrijk voor mij en het spreekt me dan ook erg aan. Je hebt een vaste consultant die altijd eerst met jou overlegt voordat hij je voorstelt bij een nieuwe opdrachtgever. Bij hem/haar kun je ook met al je vragen terecht. Je hoeft nooit enige schroom te voelen om je wensen kenbaar te maken. Ook vind ik het erg leuk dat je in korte tijd veel verschillende ervaringen kunt opdoen door bij verschillende opdrachtgevers aan het werk te gaan. 
Na een aantal maanden aan mijn opdracht te hebben gewerkt nam een HR-consultant contact met me op. Ze legde me uit dat elke Bruneller periodiek een gesprek heeft met zijn of haar HR-consultant om over zaken anders dan de inhoudelijke kanten van de klus te spreken. Dat vond ik een erg prettige toevoeging van het contact dat ik reeds met Brunel had. Tijdens het gesprek was er bijvoorbeeld volop ruimte om te praten over mijn ervaringen tijdens, maar zeker ook náást de opdracht. Dit regelmatige persoonlijke contact duidt voor mij op oprechte betrokkenheid en versterkt voor mij ook de binding met Brunel als mijn werkgever.  

Kennisniveau op peil
Brunel steekt veel werk in het ondersteunen van haar medewerkers door het geven van verschillende trainingen en het organiseren van netwerk- en kennisbijeenkomsten. Het is een leuke manier om je kennisniveau op peil te houden, collega’s te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. Je bouwt zo ook in korte tijd een groot netwerk op waar je de rest van je carrière profijt van kunt hebben. Daarnaast staan de HR-managers altijd open voor nieuwe ideeën over bijscholing en opleidingstrajecten. Inmiddels weet ik dat mijn huidige opdrachtgever mijn contract tot eind november heeft verlengd. Harstikke leuk! En daarna? Ongetwijfeld weer een nieuwe, uitdagende en passende opdracht. Ik kijk ernaar uit!

 

Like it? Share it!