André Willems

donderdag 29 december 2016

André Willems is 36 en sinds februari van dit jaar in dienst bij Brunel. Na een eerste opdracht als product manager hypotheken bij de ABN AMRO, werkt hij sinds augustus als Projectmarketeer bij DAS in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam. André is hier verantwoordelijk voor de marketing en campagnes van een aantal business units.

Foto Andre Willems

Mijn huidige opdracht als Marketeer bij DAS Legal Finance is voor mij bijzonder, omdat ik me met het product credit management en juridische dienstverlening bezig houdt. Toen ik startte had ik erg weinig ervaring met deze diensten. Ik werd ingehuurd als vervanger van een collega die met zwangerschapsverlof ging en daarom moest ik me in zeer korte tijd (3 dagen overdracht) deze nieuwe materie eigen maken naast de verkenning van de nieuwe organisatie en collega’s. Gelukkig kon ik hierbij terugvallen op mijn ervaring in marketing en project management en mocht ik direct aan de slag met een leuke campagne gericht op vastgoedbeheerders.

$name

André woont in Maastricht, toch ver van zijn werkplek, maar dit hoeft volgens hem in de praktijk geen probleem te zijn: ‘Je kunt dit creatief indelen, er handig mee omgaan. Maandag, dinsdag en donderdag werk ik in de Randstad, woensdag en vrijdag werk ik vanuit huis. Gelukkig is mijn opdrachtgever hier ook erg flexibel in en hebben we het op die manier weten op te lossen’.

‘Na 12 jaar in vaste dienst te hebben gezeten heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik voor detachering gekozen. Ik heb hier lang over nagedacht, maar kwam telkens weer tot de conclusie dat ik behoefte had aan een nieuwe omgeving. Ik was op zoek naar meer uitdaging, flexibiliteit en wilde zoveel mogelijk verschillende bedrijven gaan ervaren om ervaring op te doen’.

André denkt dat zijn kracht vooral terug te zien is in zijn gedrevenheid en de wil om altijd een tandje harder te werken. Hij komt met nieuwe inzichten en kan dit omzetten in resultaten. Op die manier heeft hij versnelling kunnen aanbrengen in campagnes. ‘Bij DAS was men op zoek naar iemand met “Rotterdamse mentaliteit”. Hoewel ik geen Rotterdammer ben, heb ik in korte tijd projecten door kunnen zetten en de organisatie in beweging kunnen brengen. Dat maakt mij ongelooflijk trots’.

Ambities voor de toekomst zijn er zeker. André streeft ernaar om op korte termijn zo veel mogelijk ervaring als marketeer en project manager op te doen en dit ook in te zetten. Het lijkt hem een uitdaging om ook opdrachten buiten de financiële dienstverlening te gaan doen. Daarnaast heeft hij de behoefte om zich te ontwikkelen op het gebied van online marketing. ‘Het vakgebied Marketing verandert razendsnel en Online is ook hier de nieuwe maatstaf. Ik ben er van overtuigd dat kennis van online marketing methoden in de toekomst onmisbaar is voor interimmers in Marketing en Productmanagement’.

Op de vraag waar hij energie van krijgt, hoeft André niet lang na te denken: ‘Ik vind het mooi als ik mensen met bepaalde inzichten of kennis kan verrassen en inspireren. Echt iets nieuws kan brengen, bijvoorbeeld bij het oplossen van een probleem. Ik haal daar voor mezelf enorm veel energie uit, omdat mij dat het gevoel geeft dat ik daadwerkelijk iets toe te voegen heb’.

Naast alle nieuwe kansen die André heeft gekregen sinds het opzeggen van zijn vaste baan, heeft het ook geleid tot een heel helder inzicht: ‘Ga niet altijd voor zekerheid, maar neem ook eens een risico in je leven. Veel mensen doen dingen niet, omdat ze denken dat ze het niet kunnen. Mijn advies is om altijd “ja” te zeggen tegen mooie kansen, dan leer je later wel hoe je het moet doen’.

Lees ook een van de andere interviews met onze Brunel specialisten